2013-06-30

Za nami kolejne zajęcia zBiegiemNatury z serii „zimno, mokro, ale NIE Z NAMI”. Choć w dniu dzisiejszym aura nas nie rozpieszczała – silny wiatr i deszcz nie powstrzymały 12-osobowej grupy uczestników zBN w odbyciu wspólnego treningu biegowego. Wśród stałej grupy zawodników, pojawiło się dwoje nowych biegaczy. Bogna, bo tak brzmi imię jednej z debitantek, z pełnym zapałem i iskierką w oku stanęła „na starcie” naszego tradycyjnego truchtu w kierunku mostku, unoszącego się ponad taflą jeziora. Biegliśmy dość spokojnym tempem. Po wstępnej rozgrzewce rozpoczęliśmy „sprawność”. Ćwiczenia ogólnorozwojowe są bardzo pozytywnie odbierane przez biegaczy. W czasie trwania dzisiejszej „ogólnorozwojówki” dominowały wypady i skłony, podczas których zwracaliśmy uwagę na prawidłowe ustawienie miednicy i bioder względem stóp i kolan. Staraliśmy się wyjaśnić uczestnikom, że odpowiednie usytuowanie wszystkich elementów ciała wzgledem siebie, sprawi że podczas wykonywania ćwiczenia będziemy mniej narażeni na naciągnięcie mięśni i ścięgien. Głównym elementem dzisiejszego treningu były zbiegi. Ukształtowanie powierzchni terenu nad Jeziorem Długim oraz naturalne przeszkody terenowe typu wystające korzenie w lesie dają nam doskonałe warunki do wykonywania tego typu treningu. Zademonstrowane zostało kilka technik prawidłowego zbiegu. Biegaczom najbardziej do gustu przypadła tzw. metoda małych kroczków, która polega na wykonywaniu szybkich, drobnych kroków. Podczas wykonywania zbiegu tą techniką ważne jest właściwe usytuowanie sylwetki względem nachylenia stoku w celu najskuteczniejszego wykorzystania przez ciało naturalnej siły grawitacji. I właśnie na ten element techniczny został położony największy nacisk podaczs dzisiejszego treningu głównego. Najczęstszy problem, jaki się pojawiał podczas wykonywania zbiegów to tzw. „wypadanie bioder”. Nie łatwo nauczyć się tej techniki w godzinkę, dlatego do tych ćwiczeń powrócimy również podczas kolejnych zajęć. Zawodnicy zbiegali również techniką „slalomu” – jest to technika wykorzystywana bardzo często przy zbiegach wykonywanych w czasie biegów przełajowych w lasach, gdzie na powierzchni często pojawiją się wystające korzenie drzew. Podczas wykonywania zbiegu z wykorzystaniem tej metody należy pamiętać o lekkim rozłożeniu rąk, co ułatwia koordynację ruchów i utrzymanie równowagi ciała. Po wykonaniu kilkunastu zbiegów z dwóch górek, różniących się nachyleniem stoku, rodzajem nawierzchni, a także stopniem trudności, obiegliśmy dookoła Jezioro Długie, finiszując przy „kładce u Żubra”. W ten sposób, z uśmiechami na twarzy, zakończyliśmy dzisiejsze zajęcia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>